جزوه
اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی
جزوه اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی |
![]() |
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1865 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 152 |
جزوه اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی
بررسی حقوقی اشغال در اسناد بینالمللی
هدف پژوهنده از تدوین این پایان نامه بررسی پیرامون مواردی است که در حقوق بینالملل به عنوان اشغال قلمداد میشود ، با عنایت و توجه خاص بر وقوع آن در دو دهه اخیر در سطح بینالملل
تعداد صفحات | 230 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | فقه،حقوق،الهیات |
پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)
پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 6 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
این ابزار یک مقیاس خودسنجی 39 آیتمی است که توسط بائر و همکاران (2006) از طریق تلفیق گویه هایی از پرسشنامه ذهن آگاهی فریبرگ (والاش[2] و همکاران، 2006)، مقیاس هوشیاری و توجه ذهن آگاه (براون و ریان، 2003)، مقیاس ذهن آگاهی کنچوکی (بائر و اسمیت[3]، 2004)، مقیاس تجدیدنظر شده ذهن آگاهی شناختی و عاطفی (کومر[4] و همکاران، 2005) و پرسشنامه ذهن آگاهی سوتامپتون (چادویک[5] و همکاران، 2007) با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی[6] تحول یافته است. بائر (2006) تحلیل عاملی اکتشافی را بر نمونه ای از دانشجویان دانشگاه انجام داد. عامل های بدست آمده این چنین نامگذاری گردید: مشاهده، عمل توأم با هوشاری، غیرقضاوتی بودن به تجربه درونی، توصیف و غیر واکنشی بودن.
عامل مشاهده در برگیرنده توجه به محرک های بیرونی و درونی مانند احساسات، شناخت ها، هیجان ها، صداها و بوها می باشد. توصیف به نامگذاری تجربه های بیرونی با کلمات مربوط می شود، عمل توأم با هوشیاری در برگیرنده عمل کردن با حضور ذهن کامل در هر لحظه است و در تضاد با عمل مکانیکی است که در هنگام وقوع ذهن فرد در جای دیگری است. غیر قضاوتی بودن به تجربه درونی شامل حالت غیر قضاوتی داشتن نسبت به افکار و احساسات است و غیر واکنشی بودن به تجربه درونی اجازه آمد و رفت به افکار و احساسات درونی است بی آنکه فرد در آنها گیر کند. براساس نتایج همسانی درونی عامل ها مناسب بود و ضریب آلفا در گسترهای بین 75/0 (در عامل غیر واکنشی بودن) تا 91/0 (در عامل توصیف) قرار داشت. همبستگی بین عامل ها متوسط و در همه موارد معنی دار بود و در طیفی بین 15/0 تا 34/0 قرار داشت (نئوسر[7]، 2010).
همچنین در مطالعه ای که بر روی اعتباریابی و پایایی این پرسشنامه در ایران انجام گرفت، ضرایب همبستگی آزمون - بازآزمون پرسشنامه FFMQ در نمونه ایرانی بین 57/0=r (مربوط به عامل غیر قضاوتی بودن) و 84/0=r (عامل مشاهده) مشاهده گردید. همچنین ضرایب آلفا در حد قابل قبولی (بین 55/0=α مربوط به عامل غیر واکنشی بودن و 83/0=α مربوط به عامل توصیف) به دست آمد (احمدوند، 1390).
شیوه نمره گذاری
آزمودنی باید در یک مقیاس لیکرت 5 درجه ای از 1 (هرگز) تا 5 (همیشه) میزان موافقت یا مخالفت خود با هر یک از عبارات را بیان کند. دامنه نمرات در این مقیاس 195-39 می باشد. از جمع نمرات هر زیر مقیاس یک نمره کلی به دست می آید که نشان می دهد که هر چه نمره بالاتر باشد ذهن آگاهی هم بیشتر است.
عنوان |
همیشه |
اغلب |
برخی مواقع |
بندرت |
هرگز |
امتیاز |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
ردیف |
خرده مقیاس |
سوالات |
تعداد سوال |
1 |
مشاهده |
????????????????????????? |
8 |
2 |
توصیف |
32-16-37-2-7-12-22-27 |
8 |
3 |
عمل همراه با آگاهی |
???????????????????????? |
8 |
4 |
عدم قضاوت |
3-10-14-17-25-30-35-39 |
8 |
5 |
عدم واکنش |
??????????????????????? |
7 |
* سوالاتی که زیرشان خط کشیده نمره گذاری معکوس دارند و بر طبق جدول زیر عمل می شود:
عنوان |
همیشه |
اغلب |
برخی مواقع |
بندرت |
هرگز |
امتیاز |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
[1] . Five fact mindfulness questionnaire
[2] . Walach, J.
[3] . Smith, G. T.
[4] . Kumer, S.M.
[5] . Chadwick, P.
[6] . Factor analyses
[7] . Neuser, N.J.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 39
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان
پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 4064 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
با اشتباهات نوجوانان چگونه برخورد کنیم؟
برای جلوگیری از اشتباهات نوجوان ارتباط خود را با وی صمیمی کنید
به نوجوان خویش فرصت جبران بدهید
مهربانی نشانه احترام و قاطعیت به یک نوجوان در سن بلوغ است
نوجوان را به خاطر خطاهایش سرزنش نکنید
برای فرزند خود الگوی مناسبی باشید
اجتناب از مسوولیت
اهمیت نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان
بخشی از متن
با اشتباهات نوجوانان چگونه برخورد کنیم؟
یکی از مسائلی که پدر و مادرها در زمان نوجوانی باید به آن توجه خاصی داشته باشند، نحوه درست مدیریت اشتباهات نوجوان است. والدین باید در موقعیت های گوناگون در کنار نگهداری از فرزند خود به وی اجازه ازمون و خطا بدهند چراکه همه ما همواره از اشتباهات خود بیش ترین درس را می گیریم و نوجوان هم از این قانون مستثنی نیست.
اشتباهات نوجوان از آن مقولاتی است که اگر بدان توجه نکنیم امکان دارد سبب ایجاد بحران در خانواده شود. در دوران نوجوانی فرد مدام به ازمون و خطا می پردازد، بنابراین طبیعی است که اشتباهات زیادی از وی سر بزند.
وظیفه والدین در این شرایط این است که جهت سلامت روان و خود اتکایی نوجوان فضا و رابطه مستحکمی را در محیط خانواده ایجاد کنند تا نوجوان بتواند از خطاهایش درس بگیرد. در این دوران شخص از بچگی فاصله گرفته و به طرف بزرگسالی می رود.
ولی هنوز تجربه ها و مهارت های بزرگ سالی را کسب نکرده به همین دلیل است که دچار خطاهای زیادی می شود. نقش و شیوه برخورد با فرزندان در سن بلوغ تأثیر بسیار زیادی در شکل پذیری شخصیت و آینده آنها دارد. در ادامه به بعضی از رفتارهای والدین در مواجه با اشتباهات نوجوانان می پردازیم.
برای جلوگیری از اشتباهات نوجوان ارتباط خود را با وی صمیمی کنید
صمیمی بودن والدین با فرزندانشان میتواند بسیاری از مسایل را حل کند. و همچنین هنگامی که نوجوانی رابطه صمیمی و دوستانه ای با والدین خویش داشته باشد بیشتر ممکن است از آن ها الگو برداری و پیروی کند. بسیاری از اشتباهات نوجوانان به علت عدم وجود رابطه ای گرم و صمیمی در محیط خانواده است. هنگامی که نوجوان محبّت کافی را در خانواده دریافت نکند به طرف دوستان ناباب می رود.
به نوجوان خویش فرصت جبران بدهید
هر خطایی میتواند فرصتی برای ایجاد انگیزه در نوجوان هم باشد. خانواده ها باید تلاش کنند زمینه های جبران اشتباهات را برای فرزند خویش ایجاد کنند. والدین باید این احساس را در فرزند خویش ایجاد کنند که میتواند اشتباهاتش را جبران کند و به نوجوان خود فرصت دهند تا تجربه کند.
والدین باید روحیه امید و نشاط را در او بهبود ببخشند تا حس گناه ناشی از اشتباه مانع از کارکرد وی برای جبران خطاها و رسیدن به هدفش در زندگی نشود. این باور باید در نوجوان شکل بگیرد که چنانچه خطا نموده، وجودش بد نیست بلکه آن کار و به ویژه رفتارش؛ خطا و اشتباه بوده و میتواند رفتار خود را بهبود ببخشد. هنگامی که والدین این ها را به نوجوان بیاموزند مسوولیت پذیری را هم در وی تقویت می کنند.
و ...
جزوه
اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی
جزوه اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی |
![]() |
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1865 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 152 |
جزوه اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی
دانلود
اتوکد جزییات اجرای دیوار (3dpanel) نقشه های معماری فاز دو
دانلود اتوکد جزییات اجرای دیوار (3dpanel) نقشه های معماری فاز دو شامل جزییات اجرایی دیوار داخلی و خارجی در طبقات و زیرزمین اتصال دیوار به کف و سقف و تیر ، اتصال دیوارهای داخلی به خارجی به هم و به ستون ،اجرای جانپاه و بام ، تقویت محل باز شوها ، نازک کاری روی دیوارها ، نعل درگاه ها ، جزییات اجرایی ره پله می باشد |
![]() |
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | dwg |
حجم فایل | 907 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
دانلود اتوکد جزییات اجرای دیوار (3dpanel) نقشه های معماری فاز دو شامل جزییات : اجرایی دیوار داخلی و خارجی در طبقات و زیرزمین اتصال دیوار به کف و سقف و تیر ، اتصال دیوارهای داخلی به خارجی به هم و به ستون ،اجرای جانپاه و بام ، تقویت محل باز شوها ، نازک کاری روی دیوارها ، نعل درگاه ها ، جزییات اجرایی ره پله می باشد.